Content Marketing

Marketing treści, czyli content marketing, jest obecnie jedną z najpopularniejszych form praktykowania marketingu. W celu pozyskania nowych klientów albo podkreślenia szczególnej więzi, jaka łączy nas z obecnymi, można wykorzystać słowo pisane. Ciekawy tekst opracowany przez copywritera, może być użyty do pozyskania uwagi czytelników i wygenerowanie konkretnego działania. Słowem pisanym można posługiwać się na wiele sposobów. Pisząc artykuły do gazet, posty zamieszczane w portalach społecznościowych, czy nawet opisy produktów, które trafią do sprzedaży. Odpowiednia treści zawsze jest sposobem, aby zdobyć nowych klientów. A w obecnych czasach jest też potrzebna, aby pokazać swoją obecność w Internecie.

Copywriting – artykuły, których potrzebujesz

Prowadząc firmę, jesteś ekspertem w swojej branży. Masz dużą wiedzę i potrafisz odpowiedzieć na każde pytanie klienta. Ale co z napisaniem artykułu? Niekoniecznie umiesz przekazać swoją wiedzę w ten sposób. Dlatego z pomocą przyjdą Ci profesjonalni copywriterzy, którzy napiszą artykuł na zadany temat. Samodzielnie możesz ustalić tematykę, a nawet główne punkty, które mają się znaleźć w treści. A nawet możesz sprawdzić gotowy tekst pod kątem poprawności merytorycznej. Ale nie musisz go samodzielnie pisać. Copywriter na podstawie otrzymanych od Ciebie informacji, sporządzi pełny ciekawych informacji, ale i zrozumiały dla każdego tekst.

 

W takich artykułach można również przemycić zwroty nawołujące do podjęcia akcji. Przedstawienie produktu w ciekawy sposób, sprawi, że klient chętniej podejmie decyzję zakupową. Ale nie będzie się czuł do niej zmuszony. Operując językiem korzyści, copywriter przygotuje tekst, który pomoże odbiorcom podjąć osobistą decyzję. Zarówno konsumenci, jak i Ty prowadząc firmę, odniesiecie z tego korzyść.

Copywriting zgodny z zasadami SEO

Wyróżniamy też tak zwany SEO copywriting, którego zadaniem
jest opracowanie treści na strony internetowe, które będą wykorzystane do jej
pozycjonowania. Tak naprawdę marketing internetowy jest jednym z narzędzi
pozycjonowania stron internetowych. Zwłaszcza content marketing jest w tym
bardzo pomocny.

Jeżeli na konkretnej stronie publikowane są ciekawe
artykuły, które angażują odbiorców, oraz sprawiają, że regularnie oni wracają,
jest to też korzystne dla SEO. Takie witryny będą umieszczone wyżej w rankingu,
ze względu na wysokiej jakości treść i popularność wśród użytkowników.

 

Aczkolwiek można również opublikować na stronie treści,
które powiedzą robotom indeksującym strony w wynikach wyszukiwania, co się na nich
znajduje. I dzięki temu przekazać im informacje. Takie treści przygotowywane są
zgodnie z ustalonymi słowami kluczowymi, które zostały wybrane do
pozycjonowania. Muszą one być zgodne z tematyką witryny, ale mogą mieć różną
długość, a nawet znaczenie. 

SEO copywriting można opisać, jako tworzenie treści, które są wysokiej jakości, ale też potrzebne są do pozycjonowania. Mają przekazać ciekawe informacje odbiorcom, ale i pomóc wyszukiwarce rozpoznać naszą stronę, jako miejsce warte rekomendacji i wysokiej pozycji w rankingu.

Publikacje na witrynach zewnętrznych

W ramach content marketingu nie trzeba tylko publikować na własnej stronie. Choć możesz prowadzić blog czy zakładkę z poradami, masz też możliwość wybrać inne witryny, jako miejsce publikacji. Dzięki temu mamy możliwość dotrzeć do szerszego grona odbiorców. A nawet do osób, które wcześniej nawet nie znały Twojej marki.

Znajdziemy najciekawsze witryny zewnętrzne, które spełniają wysokie standardy. Dopasujemy treść artykułu do wymogów, aby móc opublikować go na innej stronie. Ale też dodamy w nim wizytówkę marki czy link zewnętrzny, aby pokazać Twoją firmę. Dzięki temu taki artykuł wygeneruje ruch także na Twojej stronie. Jest to bardzo łatwy sposób na pozyskanie odbiorców z różnych źródeł. Skoro możesz się pokazać szerszej publice, dlaczego by z tego nie skorzystać?

 

Możesz też wybrać jako miejsce publikacji tylko strony branżowe. Chcesz się pokazać jako fachowiec, który zna się na swojej pracy, a więc nie ma lepszego miejsca, niż branżowe forum. Ponadto bardzo często na takich stronach znajdziesz swoich potencjalnych klientów, a być może nawet partnerów biznesowych. Jest to świetnie miejsce, aby dać się poznać. Znajdziemy najpopularniejsze portale branżowe, blogi czy fora z udziałem ekspertów, aby przedstawić na nich Twój artykuł.

Publikacje dla zagranicznych odbiorców

 

Możesz się zastanawiać, a co jeśli moi odbiorcy są głównie zza granicy? Wiele polskich firm działa globalnie i chce docierać również do klientów z innych krajów. Ty też masz taką możliwość. W ramach dedykowanej redakcji przygotowane zostaną artykuły napisane w innym języku albo tłumacz zajmie się przełożeniem już istniejącej publikacji w języku polskim na wskazany język. A później taki artykuł zostanie również opublikowany na zagranicznej witrynie. 

Dobór materiałów multimedialnych

 

W content marketingu ważna jest treść. Ale tą treścią nie musi być tylko słowo pisane. Może to być zdjęcie, infografika, animacja czy video. Pomożemy Ci dobrać odpowiednie grafiki i zdjęcia, które sprawią, że artykuł otrzyma atrakcyjną oprawę. Sporo osób przyznaje, że najpierw patrzy na zdjęcia zamieszczone jako przerywnik tekstu, a dopiero potem go czyta. Jeśli zainteresujemy takie osoby samym zdjęciem, zachęcimy je również do przeczytania artykułu. Dobór grafik jest zatem bardziej istotny, niż możesz się spodziewać. 

Chcesz zamówić tekst lub publikację? Skontaktuj się z nami