SEO

SEO to klucz do odniesienia sukcesu w Internecie. Bez tych działań nawet najlepiej wyglądająca strona nie będzie popularna. Dzięki kampanii SEO masz możliwość promować się w sieci przez długi czas. A efekty pracy nad optymalizacją i pozycjonowaniem pozytywnie wpłyną też na kampanie reklamowe. Jednak w przeciwieństwie do nich, efekty zostaną na dłużej. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest możliwe. Zapewniamy stałą opiekę SEO, która rozciąga się na wiele zadań. Wszystkie służą stawieniu czoła bieżącym i nadchodzącym aktualizacjom Google, ale Twoja strona pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

CZYM JEST I JAK DZIAŁA SEO?

Rozwinięciem tego skrótu jest Search Engine Optimization. Dlatego mówimy bardzo często o optymalizacji i pozycjonowaniu, jako jedności. SEO jest procesem wspierania strony internetowej w celu jej popularyzacji. Najczęściej zależy nam na poprawieniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Można to zrobić, stosując optymalizację, aby strona spełniała wymaganie techniczne Google. Ważna jest też zawartość strony, w której rozmieszczamy również słowa kluczowe, na które ma być ona łatwa do wyszukiwania w Googlach. Jednak to tylko wierzchołek góry lodowej, bowiem na SEO wpływ mają też działania marketingowe, a nawet trendy w danej branży, do której zalicza się Twoja witryna.

Poprzez optymalizację strony, jej strukturę, aspekty techniczne, a także treść wykonujemy pracę, która pomaga lepiej opisać zawartość strony dla robotów indeksujących. To one przekazują informację do wyszukiwarki, a ta następnie przypisuje pozycję. Działania SEO mają sprawić, że strona będzie atrakcyjna dla odbiorców, ale też bez błędów. A to sprawi, że pojawi się wysoko w wynikach.

JAK DŁUGO TRZEBA CZEKAĆ NA EFEKTY

Najprościej na to pytanie można odpowiedzieć: to zależy. Od samej strony i prac z nią związanych. Na podstawie audytu SEO dokonuje się planu prac. Być może strona wymaga kilku poprawek technicznych, ponieważ nie wyświetla się prawidłowo, albo ma kiepskie UX. Możliwe, że jest świetnie przygotowana i potrzebuje jedynie wybrania odpowiednich słów kluczowych. Dlatego można powiedzieć, że SEO jest działanie długoterminowym.

SEO LOKALNIE I GLOBALNIE

Wśród rodzajów usług SEO można wymienić różne komponenty. Istotny jest jednak sam cel kampanii. Możliwe, że chcesz dowiedzieć się, jak podnieść pozycje w wynikach wyszukiwania, które już są całkiem dobre. Wtedy pracy będzie mniej. Ale jeśli dopiero projektujesz stronę, logiczne jest, że wiele rzeczy też trzeba będzie dopiero wprowadzić.

Musisz jednak wybrać, czy chcesz zdobywać klientów lokalnie, czy może interesuje Cię promowanie na terenie całej Polski, a nawet za granicą? Możesz wtedy wybrać SEO lokalne, które nakierowane jest na pozycjonowanie lokalne, czyli w Twoim regionie np. mieście, dzielnicy, województwie. Albo też jako grupę docelową wybrać wszystkie osoby w Polsce. Budując kampanie SEO, wybieramy konkretny region geograficzny lub ogólny. Dzięki temu możemy dotrzeć do Twoich klientów. A także dokładnie skoncentrować kampanię, w miejscu, w których ich znajdziemy.

AUDYT SEO

Wszystkie prace warto zacząć od audytu. Dzięki niemu można poznać kondycję strony oraz zobaczyć efekty już wprowadzonych działań. Sam audyt może mieć jedynie kilka stron i badać najważniejsze elementy, ale może być również szczegółowym opracowaniem, pokazującym nawet najdrobniejszy błąd. Z audytów można wyczytać wiele informacji. Przede wszystkim czy prowadzona strona działa dobrze i można zacząć jej pozycjonowanie lub kampanię reklamową. Jest to naprawdę ważne, aby przed podjęciem prac poznać działanie strony, ponieważ i jej strona techniczna jest dla wyszukiwarek bardzo ważna. Źle działająca strona z błędami nie gwarantuje dobrych pozycji w rankingach.

OPTYMALIZACJA SEO

Obsługa SO dla strony to również wdrażanie ulepszeń. Po serii audytów, z których płyną liczne raporty czas na wdrożenie zmian, które możesz sprowadzić samodzielnie lub zlecić nam. Do najczęściej stosowanych działań w ramach optymalizacji możemy zaliczyć:

  • Optymalizację techniczną,
  • Optymalizację kodu HTML i tagów,
  • Optymalizację treści i wprowadzenie poprawek,
  • Optymalizację linkowania wewnętrznego,
  • Optymalizację nawigacji,
  • Optymalizację UX.

INNE RODZAJE AUDYTÓW POMOCNE W SEO

Oprócz samego audytu typowo pod kątem działań SEO można przeprowadzić również inne. Choćby audyt techniczny, który pokazuje jak szybko działa strona, czy jej płynna, a nawet czy dobrze używamy na niej tagów. Każdy element może mieć, wpływ na funkcjonalność strony, dlatego warto co jakiś czas sprawdzić jej stan techniczny i dopasowanie do obowiązujących norm. Możemy też zrobić audyt mapy strony, który pomoże znaleźć błędy. Mapa witryny jest indeksowana w Google, dlatego też powinna być bezbłędna, ale i aktualizowana. Wykonujemy równie audyty kodu HTML. Możesz się zastanawiać, czemu jest on ważny. Jednak elementy znajdujące się w witrynie, mają bezpośredni wpływ na SEO. Nie chcesz przecież, aby znaczniki, nagłówki czy linki wewnętrzne przeszkodziły Ci w osiągnięciu wysokich pozycji. A jeśli sam prowadzisz swoją stronę, może zainteresować Cię audyt treści. Za jego pomocą sprawdzić, czy treść przyciąga odbiorców, ale i dowiesz się, jak ją poprawić.

POZYSKIWANIE LINKÓW ZWROTNYCH

Choć obecnie bardziej stawia się nacisk na dobrą kondycję strony, jej wartość merytoryczną i dobrą opinię, to wciąż linki zwrotne są wartościowe. Dzisiejsze SEO nie opiera się tylko na pozyskiwaniu linków. Jednak pozyskanie odnośników prowadzących z wysokiej jakości stron, jest jego ważnym elementem. Można je pozyskać przez współpracę z influencerami, którzy umieszczą je na swojej stronie, ale też przez kupienie linków sponsorowanych w systemie reklamowym Google AdWords. Trafiając na nie, wiele użytkowników klikniei przejdzie bezpośrednio na stronę. Nie należy ich jednak rozmieszczać, gdzie popadnie. Dlatego zajmujemy się znajdowaniem miejsc, w których naprawdę warto jest zostawić link zwrotny, przez który zainteresowane osoby wejdą na Twoją stronę.

CONTENT MARKETING – FILAR NOWOCZESNEGO SEO

W kontekście prowadzenia działań SEO dużo mówi się o jakości. Ważna jest też treść, która zostanie przekazana odbiorcom. A tym zajmuje się właśnie content marketing. Kampania marketingowa, która zapewnia wysoką wartość dla odbiorców. Użytkownicy mogą korzystać z materiałów edukacyjnych, poradników, opisów nowych produktów czy nawet instrukcji video. A jednocześnie, może to być zaplanowana kampania marketingowa. Korzystając z takich kampanii, też możesz umieszczać w nich linki na zewnętrznych portalach. Ale masz ogromne pole do pokazania swojej działalności. 

KAMPANIE MARKETINGU SZEPTANEGO

Rekomendacja jest bardzo ważna. Zwłaszcza jeśli płynie z zaufanego źródła. Może nim być popularny influencer czy ekspert z branży. Ale obecnie wciąż sporo osób przesiaduje na forach internetowych czy innych miejscach, gdzie można dowoli dzielić się opiniami. Są to świetne miejsca, aby wspomnieć o Twoim produkcie lub usłudze. Możesz sam dołączyć do dyskusji jako ekspert, albo zlecić nam spopularyzowanie Twojej oferty.

KAMPANIE NA SPECJALNE ŻYCZENIE

Możemy również razem opracować indywidualne kampanie, które będą dopasowane do Twoich potrzeb. Chcesz promować się w niestandardowy sposób? A może dysponujesz ciekawymi prezentacjami i raportami, które ściągną uwagę klientów z Twojej branży? Śmiało możemy je wykorzystać do pozyskania ruchu na stronie.

USŁUGI KONSULTINGOWE W ZAKRESIE SEO

Naszym celem jest przekazanie wiedzy i wskazówek, które przydadzą się Tobie w dalszych pracach nad Twoją stroną. Jeśli chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć, skorzystać z naszych usług szkoleniowych. Nie musimy prowadzić razem zakrojonej na szeroką skalę kampanii promocyjnej. Ale możemy Ci pomóc na każdym etapie. Masz specjalistów do dyspozycji, którzy chętnie Cię podszkolą i pomogą Ci znaleźć proste, ale efektywne rozwiązania.

Konsulting jest dostępny zarówno w czasie trwania kampanii, jak i dopiero podczas tworzenia nowego serwisu. W trakcie develpomentu współpracujemy z programistami, aby nowo powstała strona była świetnie przygotowana według wytycznych Google. Dzięki temu już od początku jej istnienia można zastosować działania SEO. Dla starszych witryn również mamy wiele ciekawych rozwiązań, które nie muszą opierać się o poważne zmiany w ich wyglądzie czy funkcjonalności. Aczkolwiek ich wprowadzenie może być przydatne.

Chcesz przeprowadzić kampanię SEO dla swojej strony? Skontaktuj się z nami