Social Media

Social Media Marketing, to sztuka komunikacji i promocji, której wdrożenie przynosi wymierne efekty.

Chcesz być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci? Musisz pojawić się w social mediach. Ale nie w każdych i nie bez planu. Obecnie jest tak wiele kanałów komunikacji, że trzeba wybrać mądrze ten, który będzie dla nas najbardziej pożyteczny. Nie każdy będzie odpowiadał naszym planom lub po prostu nie korzystają z niego nasi klienci, a o nowych też będzie w nim trudno. Dzięki social mediom można budować wizerunek, promować nowe produkty i usługi, ale też sprzedawać bezpośrednio. Są one świetnym dodatkiem do już prowadzonej strony.

Konkretna strategia przynosi korzyści

Stworzenie strategii jest niezwykle ważne. Nie chcesz poruszać się po omacku i próbować co tydzień nowych rzeczy aż któraś w końcu się sprawdzi. Mając konkretny plan i ustalone cele, można zacząć racjonalnie planować i wprowadzać w czyn działania. Dobrze jest opracować spójny dokument, który omawia główne cele, ale i sposoby ich realizacji.

Sporo osób zastanawia się, czy jest on potrzebny. Zapominamy jednak, że social media dają możliwości wybić się każdemu, ale tylko konta prowadzone spójnie, z ciekawymi treściami i przyjazne odbiorcom, stają się zapamiętane. Jeśli chcesz budować strategię komunikacji w mądry sposób, potrzebujesz ustalić swoje priorytety, kanały dotarcia do klientów oraz treści, zanim zaczniesz publikować.

Wykorzystać social media do generowania leadów

 

W social mediach również można przekierować użytkowników na właściwą stronę internetową, gdzie mogą dokonać wskazaną akcję. Skłanianie do jej wykonania jest trudne. Jednak dzięki ciekawym treściom, informacjom, czy promocjom, można wygenerować konwersje. Obecnie wiele portali i aplikacji daje możliwość dodania linku do strony docelowej. Wystarczy więc jedno kliknięcie, aby uzyskać konwersję. 

Współpraca z influencerami

W mediach społecznościowych jest wiele osób, które noszą miano influencerów. Są to osoby powszechnie znane, o nienagannej reputacji, wiarygodne i obserwowane przez tysiące, a nie raz i miliony osób. Pozyskanie ambasadora, który będzie promował produkt lub usługę, jest świetnym zagraniem marketingowym. Każda firma potrzebuje wiarygodnych opinii, a dobry influencer rzetelnie przekaże swoją innym.

Wiele marek już wykorzystało współpracę z influencerami i pomnożyło swoje wyniki sprzedaży tylko dzięki temu. Moc rekomendacji jest naprawdę duża. Chętniej kupimy coś, jeśli inna osoba już przetestowała produkt albo usługę i może nam o tym opowiedzieć ze szczegółami. Dlatego warto pomyśleć nad taką formą współpracy, ale zebrać obiektywne referencje i promować swoją firmę na kanałach popularnych influencerów.

Pomiar efektów jest istotny

Czasami można już na pierwszy rzut oka zobaczyć efekty. Masz 10 tysięcy lajków pod zdjęciem na Instagramie, a jeszcze miesiąc temu cieszyłeś się ze 100? A może codziennie dostajesz 50 wiadomości z zapytaniem, jak kupić przedmiot, który obecnie promujesz w social mediach? Badać efekty można w bardziej profesjonalny sposób, czym zajmiemy się dla Ciebie. Korzystając z narzędzi do monitoringu działań w social mediach, otrzymujemy bogactwo informacji. Przydają się one do sprawdzenia, czy kampania idzie zgodnie z planem oraz do zobaczenia, jakie konkretnie działanie przyniosło najlepszy efekt. Analizując wyniki, mamy możliwość na bieżąco planować i korygować planowanie działania, aby zwiększyć zainteresowanie klientów w social mediach.

Chcesz zamówić kampanię w social mediach? 

Skontaktuj się z nami